Nu öppnar Woki – Sveriges nya asiatiska restaurangkedja – i Malmö

Den 5 juli öppnas dörrarna för första gången till Woki i Malmö. Woki är Sveriges nya asiatiska restaurangkedja. Här ska spännande, god och prisvärd asiatisk mat serveras. Premiärhelgen 5 – 8 juli erbjuder Woki 50 % rabatt på all mat. Räkna med kö!

Bakom idén till Woki står paret Johan och Paula Röhss som saknade alternativ till alla hamburgerrestauranger utmed vägarna runt om i landet. Satsningen blev minst sagt gedigen. Första restaurangen öppnade i februari i Göteborg och nu öppnar Woki på Kalendegatan i Malmö, mitt emot Hansa. Woki i Malmö har plats för 88 gäster inomhus och har dessutom uteservering i sydvästläge med plats för 40 sittande. Inom fem år räknar grundarna med att 25 Woki-restauranger öppnat i Sverige.

• På Woki ska mat serveras snabbt. Den är till för alla på språng, för de som vill förenkla sin vardag och för alla som vill ha god asiatisk mat till ett bra pris. Vi lägger stor vikt vid hållbarhet vilket för oss handlar om såväl matens ursprung som om att ta ansvar, uppföra sig väl och behandla alla med respekt, berättar Paula Röhss.

I restaurangen speglas detta i allt från att minimera matsvinnet till att alla medarbetare ska ha schyssta villkor.

Miljön och atmosfären på Woki är skandinavisk-asiatisk och ska kännas välkomnande, nyskapande och personlig. Menyn erbjuder ett brett urval av både välkända och unika rätter, samtliga baserade på asiatiska originalrecept utvecklade av Johan Åkerberg, måltidskonsult och kokboksförfattare.

• Hit ska hungriga människor på språng kunna söka sig för att få god asiatisk mat gjord på schyssta och utvalda råvaror. Det ska gå undan men är inte snabbmat, snarare mat som serveras snabbt, säger Johan Åkerberg.

Wokis första restaurang i Malmö öppnar den 5 juli. Målet är fem nyetableringar per år de kommande fem åren. Restaurangerna kommer att etableras i såväl citylägen, som i externa handelsplatser och trafikknutpunkter.

Bakom Woki står grundarna Johan Röhss, Paula Röhss och Catherine Sahlgren. Operativ chef är Marcus Lehtonen, restaurangchef på Woki i Malmö är Veronica Viberg. Ansvarig för meny och recept är måltidskonsulten Johan Åkerberg.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Paula Röhss, Woki, Grundare samt chef koncept och kommunikation
paula.rohss@woki.com, 0705-62 60 02