WOKI – ANSTÄLLER NY RESTAURANGCHEF I MALMÖ OCH PLANERAR ÖPPNING I YSTAD

Nu står det klart att Sveriges nya asiatiska restaurangkedja, Woki, öppnar i Ystad. I februari slog dörrarna upp för landets första Woki i centrala Göteborg och i somras öppnade Woki på Kalendegatan i Malmö.

På Woki, som ska bli 25 restauranger i Sverige på 5 år, serveras god och prisvärd asiatisk mat. I Ystad planeras nu för ytterligare en Woki med ca 80 sittplatser på 290 kvadratmeter med generösa öppettider om 12 timmar om dagen. Woki sametableras med bl.a. Max och Nordic Wellness i en nybyggd fastighet mitt i handelsområdet på Dragongatan i Ystad. Byggstart är planerad till början av 2019 och inflyttning under våren 2020.

Bakom idén till Woki står paret Johan och Paula Röhss som saknade komplement till alla hamburgerrestauranger utmed vägarna runt om i landet.

– Woki är inte snabbmat, snarare god och prisvärd mat som serveras snabbt. Vi lägger stor vikt vid hållbarhet vilket för oss handlar om såväl matens ursprung som om att ta ansvar, uppföra sig väl och behandla alla med respekt, berättar Paula Röhss.

På fem år ska det bli 25 Woki runt om i landet med fokus på citylägen, externa handelsplatser och trafikknutpunkter.

Miljön och atmosfären på Woki är skandinavisk-asiatisk och menyn erbjuder ett brett urval av både välkända och unika rätter, samtliga baserade på asiatiska originalrecept.

Woki har i dagarna även rekryterat en ny restaurangchef till Woki i centrala Malmö, Ricardo Moses. Ricardo är 32 år och har tidigare arbetat som restaurangchef på Holy Greens i Mood-gallerian i Stockholm och som kökschef på Vigårda i Mall of Scandinavia.

Bakom Woki står grundarna Johan Röhss, Paula Röhss och Catherine Sahlgren. Ansvarig för meny och recept är måltidskonsulten Johan Åkerberg.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Paula Röhss, Woki, Grundare samt Operativ chef
paula.rohss@woki.com, 0705-62 60 02